نکاتی در خصوص امور بانکی و چک:
نوشته شده توسط : animoshaver

صاحبان حساب که چک های آنان در بازه زمانی یکم اسفند ماه ۱۳۹۸ تا سی و یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ سررسید شده و گواهی عدم پرداخت برای چکشان صادر گردیده پس از درخواست کتبی از بانک مربوطه تا سه ماه از تاریخ برگشت چک، مشمول محدودیت ها و ممنوعیت های زیر نمی شوند:
۱- عدم افتتاح حساب بانکی
۲-عدم صدور کارت بانکی جدید(مشاور بانکی)
۳- مسدودیت وجوه کلیه حسابها و کارت های بانکی
۴-مسدودیت مبالغ متعلق به صادرکننده چک
۵- عدم پرداخت تسهیلات بانکی به صادرکننده چک
۶-عدم صدور ضمانتنامه های ارزی و ریالی


بایسته های حقوقی دریافت چک

در هنگام دریافت چک، رعایت‌ بعضی از نکات می‌تواند بر اطمینان خاطر شما برای پاس شدن چک دریافتی بیفزاید.

همانند موارد زیر:
۱– چک در حضور شما نوشته و امضاء گردد و سپس از دسته چک جدا شود.
۲– به ویژه در معاملات با رقم بالا اگر از صادر کننده چک ، شناخت قبلی ندارید و میزان اعتبار وی و حساب بانکی او برایتان روشن نیست دریافت پرینت کارکرد سه ماهه یا شش ماهه اخیر آن حساب (که امضاء شده و ممهور به مهر بانک ذیربط باشد) و اندکی بررسی و تحقیق از کسبه محل و همکاران وی و صنف مربوطه مفید است.
۳– تصویر اسناد هویت صادر کننده ی چک ؛ شناسنامه و پشت و روی کارت ملی صادر کننده چک که به امضاء وی رسیده باشد را اخذ کنید و نشانی محل سکونت و محل کار و تلفن های دسترسی به وی را در حدی که اطمینان پیدا کنید در آینده در دسترس شما خواهد بود احراز و دریافت فرمایید.


واگذاری کارت و اجاره دادن حساب بانکی به دیگری

افرادی که حساب و کارت بانکی و کدملی خود را در اختیار دیگری قرار می دهند یا به دیگری اجاره دهند و از این راه ، امکان گردش پول آن افراد را در حساب خود فراهم می کنند (که چه بسا آن پول ها منشأ مجرمانه داشته باشند) یا موجب نقل و انتقال آن می شوند علاوه بر معاونت در جرم آن افراد، به جرم پولشویی که مجازات آن بازگرداندن همه وجوه تراکنش‌ شده و سود بانکی مقرر و همچنین جزای نقدی به میزان یک‌چهارم مبالغ تراکنش شده (عواید بدست آمده از جرم) است، محکوم می‌شوند.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها، مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید





:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: